2010. január 9., szombat

Miért bonyolult a vércsoport-diéta?




Egy másik blogon valamelyik női magazin nyomában vetődött fel a kérdés. Mivel engem nem szépészeti célok, hanem orvosi ajánlás vezérel, szerintem ezért:

A konyhában, parafatáblára egy 9 oldalas, apróbetűs táblázat van feltűzve. Több ezer oldalnyi irodalom átlapozása után magam szerkesztettem meg, élelmiszerfajtánként, vércsoport, s ezen kívül még betegségek szerint lebontva. Amit a vércsoportja szerint ehetik az ember, annak egy részét bizonyára valamelyik nyavalyája miatt kell kerülnie. Hogy a vércsoporton belül szekrétornak vagy non-szekrétornak számít (ne is kérdezd!), azt csakis az USA-ból rendelt teszttel tudhatni meg, anélkül legfeljebb kísérletezhet. Ez már eddig is bonyolult.

Na de az ételcsoportok elemei között nincs ám sok összefüggés, mert mi az, hogy tejszínt nem, de tejfölt igen, a lóbabot feltétlenül egyed, a fehéret kerüld, a vajat mellőzd, de vigasztaljon, hogy a ghi kiemelten ajánlott (aztán vagy futkos az ember ghi-ért, vagy otthon barkácsol: vajat melegít, habját precízen lekanalazza..., s ami marad, annak "se íze, se bűze", ahogy népiesen mondják),a tejsavó kerülendő, de az abból készült már ricotta ajánlott... Egyél gombát a fehérje miatt, ám az egyébként nagyon egészséges shitake-t gondosan kerüld el, fontos a kálciumbevitel, de nem ám Trapista, csakis kecskesajt formájában (pfúj), egyél halat, pl. red snapper, sávos tőkehal, botos kölönde, doboshal, orange roughy márkajelzésűeket - busáról nincs hír az amerikai irodalomban -, és feltétlen kerüld a homárt, a kékhalat, a foltos tőkehalat (jó, majd megpróbálom), helyettük a sárga tőkehalat részesítsd előnyben (de mi az?). Kaviárt ne, lazacikrát igen (miért, ez nem ugyanaz? - kérdezi az én bolti zsíros kenyéren szocializált proletár ízlésem). Szóját sokat, ha nem génkezelt (és én azt honnan tudjam?). Guargumitól óvakodjál (mihánst megtudom, mi fán terem, majd fogok), gyömbért viszont doszt-feszt használj, olajos magvakat mindenképpen, ha nem kesudió, paradió és pisztácia az illető. Padlizsán nem, rappini igen (?), banán és krumpli felejtős, egyél helyette hagymát, paszternákot, vagy rágjál kefét... Tovább is van, mondjam még? :)))

Akkor aztán lesz az embernek egy fentebb jelzett hosszi listája, elképesztő nyersanyagokkal (pedig én csak a nálunk elérhetőeket válogattam be), melyekből sehogy nem akar egy rendes étel összeállni.
Mit eszik ilyenkor az együgyű ember? Kb.napról napra ugyanazt, amit már ismer, ami nem jár különösebb macerával (fokhagymás pirítós, pirítós szardíniával, unalmas alma, natúr lazac, sült csirke...), s amire azért mégis nyálcsorgatva fog visszaemlékezni, amikor már ezt sem.

Aki mindezt szépészeti célból böjtöli végig, hááát az jól megérdemli :)

3 megjegyzés:

  1. Ilyenkor mindig felteszem magamnak a kérdést, hogy akarok én sokáig élni ilyen nyűgök árán?
    Frászt!

    VálaszTörlés
  2. Hosszú életről így sincs szó. Csak a rövidnek emberhez méltón és cselekvőképesen megéléséről.

    Három hónap a próbaidő, és ha nem válik be, majd jól abbahagyom.
    Különben is, van nekem egy segéderőm! Trendo nem mulaszt el kaja-ötletet küldeni, ha valami eszébe jut, de a posztjaiban írtakból is lehet valamit átalakítgatni :)

    VálaszTörlés
  3. Ma is küldtem egyet.Csak ha ilyen hosszú a tiltólista, akkor nem könnyű bármit is összekotyvasztani, hogy azért még ehető is legyen.Amúgy, nem tudom, ti hogyan vagytok vele, de én úgy, mint a gyerek: Ha valamiről azt hallom, hogy "egészséges", akkor már nem is köll!:)

    VálaszTörlés